Ett under?

Figge har ju vilat sen 20 april igentligen, började igångsättningen i juli. Har ridit honom i alla gångarter i tre veckor och ändå känns han igenom riden och så fin som han gör.

Om jag ska beskriva min häst i ridningen för att ni ksa få ett hum kunde han tidigare vara mkt stark och lite fastlåst, min förväntan att då sitta upp efter tre månader känns väll lite sådär då jag förväntade mig ett ånglok till planka. Döm om min förvåning när hästen jag satt upp på var mjuk i båda sidorna och som smör i handen, visst blev han lite stark i traven och galloppen senare, men det känndes som att sitta upp på han som när han var i topp form. Som om vi inte missat ngt alls.

Min fundeirng är att jhag verkligen gjorde rätt val med att släppa han på grönbete redan i maj, han har då haft chansen att röra sig hela dagarna ocvh därför aldrig blivit stel. Det var ett bra koncept.

Och jag kan lova er att jag ser fram emot denna tävlingstermin mer än någonsin!
Ska bli så kul att få komma upp och leka lite i LA:n, visst saknas det styrka för att klara de klasserna än så länge, men vi närmar oss vårat mål, att rida LA på godkända % (60%) ska bli spännande att se hur många starter det tar :)

Lämna en kommentar
Postat av: Camillama

En liten fråga my du som är mkt i ridskolan, har ngn koll på när dom ska ha sin första klubbtävling i dre? :D

2010-08-07 @ 15:21:09

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0