Fråga

Privatryttare: (Anonym)
varför gör du ingenting åt din vikt? Det är ju inte direkt så att du håller igen med godsaker och sötsaker. Kanske någon diet samt mer krävande motion? Se det inte som en negativ kommentar, undrar bara, för din egen hälsas skull...

Antar att detta är någon som känner mig eftersom den verkar vara så säker på vad jag äter eller inte?
Jag har det svårt och har haft tidsigare problem, jag försöker och det är det viktigaste tycker jag.

Jag lovar att om jag kunde jogga eller träna så skulle jag det, men det är som doktorn alltid säger till mig jag är en liten person fast i en stor kropp. Mina värden är som en normal person som inte hade övervikt, då jag är väldigt aktiv, av någon konstig anledning så blir man det med två hundar och en häst...

Jag vill inget hellre änn kunna röra mig obhindrat och springa utan att tänka på att det kommer skada knä eller likande, men varför ser jag då inte till att komma ditt, jag lovar jag har försökt!

Inte föränns man sätter sig i en sists som denna kommer man förstå, jag är ingen glufsare, verkligen inte!
Jag har problem att bli av med vikten och kommer alltid ha det, vilket även doktorer kan intyga. Det är ngt jag får leva med medans vi försöker komma på ett sätt att lösa det. Och alla säger ät mindre träna mer, men jag är ledsen att behöva säga det men det fungerar tyvärr inte på alla. Detta mesta har testats på mig, även mediciner. Men det fungerar liksom inte.

Nu blev jag väldigt personlig, men detta kanske kan få fler att förstå, att det jag lider av är en typ av sjukdom inget man bara kan bli av med sådär, samt när man får en fråga som denna känns det som alla tror att man bara lever så här och inte försöker göra ngt åt det, tänker också att frågan verkar avra ställd av någon som jag känner och då trodde man att den förstod.

En dag kommer jag hitta ett sätt som fungerar för mig och då kommer jag få vara mig själv!



Lämna en kommentar
Postat av: Sara

sv: Haha ja, verkligen gräsliga tycker jag!



Kämpa på !

2010-08-16 @ 18:49:17
URL: http://ussing.blogg.se/
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jamen visst har hon, skitfräck teckning :)

2010-08-16 @ 22:41:24
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Angelica

Sv: Va skönt! Då är det bara att tuta och köra då ;)

2010-08-16 @ 23:40:53
URL: http://dotthei.blogg.se/
Postat av: Malin

vad är det för fel på folk?

Vilka tror dem att dem är egentligen? herregud jag blir så arg så jag vill slå något (lr ngn ;))

2010-08-17 @ 10:55:18
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: Caroline

Svar: Är det säkert att du inte har sett ett sånt bett?

du måste skoja, hi,hi =)

Vad stolt och glad för den du är, det är det viktigaste, sen vikten är inte aallt.

(ta det på rätt sätt)



2010-08-18 @ 21:22:14
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: thess

Känner igen mig lite där, pga en skada i foten kan jag heller inte röra på mig lika mkt som jag skulle vilja/borde.



Som tur är, är det på bättringsvägen och jag har kommit igång mer än vanligt. :)



Som jag sett att någon redan skrivit så var stolt över vem du är, bara genom dina ord så känner jag att du verkar vara en mkt stark brud. Fortsätt så, låt ingen trycka ned dig! :)

2010-08-20 @ 01:24:08
URL: http://thereshanning.devote.se
Postat av: Anonym

VArför ska det klagas på vikten? Det kan ju vara så att man kan ha eller haft en svår sjukdom och äta eller har ätit medeciner så man går upp i vikt och inte sen kan gå ner igen utan att kanke bli svårt sjuk igen.SÅ SLUTA FÖR HELVETE ATT KLAGA PÅ VIKT OCH UTSEENDE. HUR FAN SER NI UT SJÄLVA? Kkitfula antagligen och är så jävla avundsjuka.

2010-08-21 @ 14:20:37
Postat av: Camilla m

jag blir så arg, hur man kan hålla på och vräka ur sig saker hur somhelst. det är din ensak och klart du gör på bästa möjliga sett, my jag blir imponerad över hur bra du tar alla kommentarer du verkar vara en riktigt stark männinska. Hoppas dutar det här lika bra som det låter på dina svar till alla idiotiska kommentarer.

2010-08-22 @ 10:01:44

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0