Ja en uppdatering från gårdagen...

Figge var fin och jobbade på bra med tanke på förutsättningarna.

Men båda domarna tyckte verkligen inte om oss så inte mkt att göra åt.

59,6% i lb med kommentar trevlig ritt på lydig häst. Med endast 6:or och 7:or i själva pogrammet men avdrag där nere då för att citera domaren "en slankare ryttare skulle höja poängen avsevärt"


52,63 i la ( som han verkligen var fin i! två missar och en felridning annars var han super!) kommentar g trevlig ritt på g lydig häst, bra händer och följsamhet. samt samma citat som ovan men från en annan domare som gillade oss ännu mindre.

Så vad ska jag säga, domarna var verkligen inte på min sida. Och jag förstår inte hur man kan ge kommentaren trevlig ritt på lydig häst och sen så låga poäng, men domarna skrev själva tydligt att de dömdt ner mig på grund av min strl, detta var inte något jag trodde försegick. Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt det på kort tid, utan man får fortsätta kämpa helt enkelt. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte tog åt mig, denna ena domaren skrtev efter sin kommentar lycka till och tävla på med en smile, det känns som lite dubbelmoral i samma kommentar?
Alla ni som tidigare gottat er i att skriva elaka kommentarer om min vikt läser säkert detta med ett litet flin, men det bjuder jag på. Jag är ärlig och skriver vad domarna egentligen sa och bjuder på mina inte alls bra poäng.

Vad tycker ni, hur ska jag se på det? Är det dags att kasta inn handuken och ge upp, kommer jag aldrig få samma chanser som alla andra?

Om ni frågar mig, så älskar jag det här för mkt för att låta bli, nästa blir förhoppningsvis järna 5:e september och vem vet då kanske vi möter en lite gladere domare.

För framgång måste man möta motgång!

Något som var roligt igår var att domaren som dömde mig i ekeby hade gått fram till mamma och sagt att de var kul att se Figge igen och hon tycker om honom och ville se mer av han och mig :D
Det var synd att jag inte fick rida för henne i LB:n hon dömde nämligen på banan brevid :)


Bilder kommer :D

Lämna en kommentar
Postat av: fridan

tråkigt när domare inte gillar vissa ekipage. vi kan också bli totalsågade just för att min häst inte är en typisk dressyrhäst!!!



jag fick också en rådiss när jag hade min islandshäst. visst, jag var väl "lång på honom men det var ju en islandshäst som klarar mkt och många som rider islandshästar är ju långa!! jag var ju inte extrem ändå, 168 var jag kanske då! och de totalsågade mig för att jag var för lång... :S



sv: jasså?? då har vi nog himla bra stallapotek du o jag :D

2010-08-16 @ 15:40:11
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: Angelica

Tyvärr är dressyr en sådan uteseendefixerad gren men att de faktiskt sågar en pga av ens vikt fast det är fina ritter trodde jag faktiskt inte skedde..! Jättetråkigt måste jag säga. Det är lätt att säga och svårare att göra men sånt får man bara skaka av sig och göra det bästa utav saken.



Är inte världens "slankaste" ryttare jag heller och det är delvis därför jag inte tävlar i dagsläget. Jag skulle inte ta eventuella liknande kommenterar så bra. Tycker det är väldigt strongt utav dig att fortsätta rida och tävla trots elaka och dumma kommentarer! :)

2010-08-16 @ 16:50:22
URL: http://dotthei.blogg.se/
Postat av: Anna S

Men fy vad tråkigt med så otrevliga domare. Läste om det på bukefalos också och tycker inte att det ska få gå till sådär. :(

Jag tycker inte alls att du ska ge upp! Fortsätt gör det du tycker om och tycker är roligt. :)

2010-08-16 @ 17:29:42
URL: http://missbelinda.blogg.se/
Postat av: privatryttare

varför gör du ingenting åt din vikt? Det är ju inte direkt så att du håller igen med godsaker och sötsaker. Kanske någon diet samt mer krävande motion? Se det inte som en negativ kommentar, undrar bara, för din egen hälsas skull...

2010-08-16 @ 17:29:48
Postat av: sara

Men ursch! Finnar faktiskt inga ord, om hästen går bra och ni gör ett godkänt program så ska ni få procent efter det?



Det är ju inget annat som ska komma imellan som dom ska dömma ned, så sjukt dåligt!

Så om en ryttare vore för smal med ben som tändstickor, skulle hon då få 40% eller vadå?

Eller om man har större bröst än Akupa, ska man ligga runt 20% då? Haha HERREGUD!



Men som sagt, fyfan my ta inte åt dig och fortsätt, finns ju massa domare som gillar er (det vet du ju själv) :)

2010-08-16 @ 20:46:17
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: terese

Hej!



Jag följer din blogg och tycker att det är rent ut sagt bedrövligt att en domare ger en sådan kommentar. Man kan ju undra var någonstans i bedömningen de finner fog för denna typen av kritik. Nej, fy fasen vad förbannad man blir. kram Kmäpa på och se till att aldrig mer rida för dessa rent ut sagt skit-domarna! Kram

Postat av: Rebecca

fyfan vad illa, sådär gör man bara inte.

som att det säner din ridförmåga eller?!

nej usch för sånna människor!

2010-08-27 @ 21:30:31
URL: http://stallrr.blogg.se/
Postat av: Emeli

Fy vad svinigt. Inte kan de dra ner på poängen för det? Visst om de kommenterar det, men inte fasiken borde de dra ner på poängen för det.

Usch, vissa domare behöver lära sig lite ödmjukhet.

2010-09-01 @ 00:19:00
URL: http://solitarymoment.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0