Oj oj vad tiden går...

Om två veckor rider förhoppningsvis jag och Figge terminens första tävling om det inte blir så att vi lottas bort, men chansen är stor då det är 110 anmälda och 80 starter så 30 ska bort...

Hästen känns fin iaf, har dock märkt att ahn blir mkt starkare och mer svår jobbad i galoppen inomhus änn utomhus. Tror det kan ha att göra med att det blir mindre inne och han känner kanske då att han blir mer trängd och har svårare att galoppera, för ute kan han galoppera långsamt och utan atty bli springa men inne blir han genst mkt starke och ligger på. Första tävlingen går på utebana, det har vi aldrig gjort tidigare så ska bli spännande att se hur han tar det.

nästa vecka jobbar jag eftermiddag, men ska få hjälp med figge ngn gång i veckan så han och jag får lite omväxling.

Nästa måndag börjar terminen på ridskolan, då kommer jag vara upptagen!
Blir ridning på måndagar i ridskolans dressyr tävlingsgrupp, på tisdagar har jag lärlings ridning/möte och varannan lördag kommer jag stå i ridhuset och ha lektioner.

Blir en tuff men rolig höst det här tror jag, ska bli spännande att se vad det har att bjuda på.

Lämna en kommentar
Postat av: sara

ja, och jag hoppas på MASSSSOR av uppdatering ! haha :)



Du kan inte lyckas gå någon att filma lite ur ett pass? sånt e kul :)



sen, det där med galoppen, Jag hade samma problem ett tag, men det visade sig vara att det var jag som red lite annorlunda inne, släppte iväg hästen och red inte lika mycket tillbaka med sätet.

Bara en tanke :)

kram

2010-08-02 @ 06:32:42
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0