Träning

Red lektion igår, kommer även rida en till ikväll. Men sen får han vila med promenader i tre dagar.

Men vilken ridkänsla jag hade igår, helt otroligt. Han har tidigare varit väldigt stum i höger, men igår var han liksidig, måste ha varit från super framridningen till helgens LA :)
Han blev lite stark mot slutet men han började nog bli trött, men innan det hade jag världens mest lyhörda häst, lyssnade för små kramningar och alvhalter med sättet. Han är otrolig!

Det är egentligen konstigt hur glad man kan bli av att se sin häst i ridhus spegeln, jag älskar min häst!

Vi jobbade med att rida fem meter volter i skritt och sedan innan volten var slut fatta galopp, är säkert en förberedning för att sedan kunna fatta galopp ur bakdelsvändningar. Detta för att de verkligen ska sätta bakbenet in under dme i fattningen. 

Red även lite galopp öppnor när han blev stark längs fyrkanten och de gjorde han super.
Nu måste vi träna mer på galoppen, 5:e september tävlar vi i järna och då ska vi rida LA:3 är säkert de pogrammet med mest galopp som finns, så har meddelat mamma att det är helt okej att blunda om det börjar gå för fort ;)

Nej dags att städa lgh har visningar torsdag och lördag så då ska allt vara i topp trim! Vad skulle ni titta på mest om ni kollade på en ny lgh?

Vill ni se hur jag bor, här är min lgh:
http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?startobjektGID=OBJ1051_1043332097&ObjektID=597718

Lämna en kommentar
Postat av: Johanna Andersson

jädrar vilken fin blogg du har :D

2010-08-17 @ 11:39:40

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0