Frågor

Brukar du vara nervös när du ska tävla?
Nja nervositeten brukar komma precis innan jag ska gå in och sen släpper den när jag kommit in, så den stannar inte så länge ;)

Rider du hoppning eller dressyr eller fälttävlan?
Dressyr! De andra är för folk som inte kan rida dressyr ;) 

Har du hästarna hemma eller inakorderade?
Inakorderad

Var brukar du köpa din ridsaker?
Hööks, lill hästen i stav och lyckås, de närmsta

Vilket är ditt favorit märke när det gäller utrustning?
På sadlar är det Prestige annars är jag inte så kräsen.

Vad hette din första häst, eller sköthäst?
Sköthäst var Avon en d-ponny som stod på ridskolan

Hur högt har du hoppat?
135 med Greta (Lambada)

Vad hette den första hästen/ponnyn som du trillade av?
Peo en envist gotlandsruss, han ville hem lite tidigare än vad jag förväntat mig och gjorde en tvärvändning.

Vad hette den första egna hästen/ponnyn?
Absolut kallades Lillen, hade innan han endast fodervärdsponnier.

Hur gammal var du när du satt till häst första gången?
Väldigt liten

Havre eller färdigfoder?
Upp till vilken häst man ska fodra.

När red du barbacka senast?
I söndags :)

Brunt eller svart läder?
Svart enligt mig, men brunt kan vara riktigt snyggt det med, men i dressyren vill jag ha det svart.

Bling eller retro?
Bling bling, utan minsta tvekan

Vad är finast? Välansat eller vildvuxet?
Kort snygg man, lagom lång savans, samt självklart så ska allt vara rent och snyggt.

Föredrar du ridstövlar eller skor och shortchaps?
Dressyr ryttare som man är, läderridstövlar!

Vad är din hästs smeknamn?
Figaro , otroligt trist!

Har du vunnit någon tävling? Vilken gren?
Ja, Dressyr

Har du ridit med pessoabett någon gång?
Ja, men endat när jag provridit en häst

Rider du med pad?
Nej, sadel är så pass bra utprovad

Har du en utprovad sadel?
Ja

Favoritfärg på häst?
svart

Vilket är ditt bästa fynd och vad kostade det?
Min häst! Priset var lågt om man tänker på allt han komemr kunna göra med mig och allt vi ska uppleva.

Tror du på myten att fuxar har skarpare temperament?
Nja, men har bara lyckas rida på fuxston med speciella temprament, på dessa fuxar stämmer verkligen ordspråket om att med ett sto ska man skicka in en ansökan två veckor i för väg :)

Lämna en kommentar
Postat av: sara

jag norpar den här!

:D

2010-02-23 @ 17:50:04
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0