Lokal eller klubb

Sitter och funderar på vilken tävling jag ska välja på ett visst datum.
Båda har fördelar och nackdelar.

Hemma tävling på Nynäshamnsridklubb

+
Slipper transportera
   Han känner sig hemma
   Kan rida LA:1 och debutera LA
   Trevliga klubbmänniskor runt omkring oss
   Kortare dag

- Inte lika många starter och ryttare
  Inte samma tävlingskänsla
  Lite tråkigare pogram


Lokal på Fågelbro ridklubb

+
Figaros förra hem så hade varit kul att visa upp honom
   Han känner sig nästan mer hemma här
   Lång bana
   Roliga pogram (LB:3 och LA:4)
  
- Andra klassen går i en LA:4, kanske lite taskigt att debutera LA i
  Bilresa
  Längre dag


Det lutar mot att det får bli en klubbtävling, hade fågelbro haft ett annat LA pogram tror jag chansen hade varit större att jag åkt ditt. Figaro är i treven redo för LA och han gör alla rörelser, det är galoppen som måste stärkas. Och då känns inte LA:4 som det snällaste att börja med, utan vi börjar lite lätt med en klubbtävling.

Tror jag, vad tror ni?
  
   
  

Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0