På dagens schema hoppning

Idag har Figaro fått hoppa med min lillesyster, vilket han tycker är kul som omväxling.
Hon red några långsidor och digonal övningar och han hade fin bjudning på alla hinder.
Han tappar dock lite ridbarhet när han blir för ivrig, då vill han mest bara springa och glömmer att samla ihop sig och lyssna på ryttarens alla singnaler.

Imorgon är det en vecka kvar till första dressyrtävlingen, och om en vecka har jag haft Figaro i 3 månader, tiden går fort när man har roligt :)

Schemat för imorgon och näst kommande vecka ser ut som följande:

Sön- Rida lite lätt i ridhuset, jogga och bara känna lite på honom
Mån- Skrittas ut av min skötare, så han får ta det lungt samt får njuta av skogen
Tis- Om det inte är snöstorm tänkte jag försöka rida han liteute i snön
Ons- Träning för ridlärare
Tors- VILA
Fre- Syster mark/hoppar
Lör- Jogga och lösgöra
Sön- Den stora dagen: DRESSYRTÄVLING LC:1 och LB:1

Så här ser alltså min vecka ut, känns som det kommer bli en alldeles lagom vecka inför kommande starten. Någon av dessa dagar ska jag även hinna klippa honom.

Jag är verkligen otroligt taggad för tävling nu och hoppas att veckan går snabbt och smärtfritt, samt att det gärna får sluta snöa!

Lämna en kommentar
Postat av: Elin

SV: Ger KRAFFT SALT och ger 1 matsked per dag :)

2010-02-21 @ 09:52:46
URL: http://elinpamlin.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0