Tävlingar ställs in

Ryttartävlingar i Lidköping ställs in
“Oklokt locka ut hästtransporter i detta väder!”

Lidköpings Ridklubb har beslutat ställa in helgens regionala tävling med cirka 550 startande. Anledningen är de illavarslande väderutsikterna. Klubbledningen säger att den inte vill locka ut hästägare på vägarna samtidigt som det väntas komma ett par deciemter snö. Tävlingarna skulle genomförs i Lidköpings ridhus under lördagen och söndagen.


Jag tycker att detta är bra ansvarstagande av klubben, man ska inte försöka ge sig ut på vägarna när vädret är som det är, jag hoppas att det kom´mer vara fint väder till nästa helg då min tävling är. Fördelen för mig är att jag endast skall åka en kort transportsträcka på runt 20min max.


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0