Tempoväxlingar

Idag har Figaro fått jobba med tempo växlingar i traven, för att få honom lydig för hjälperna samt ge styrka. Han tyckte det var riktigt jobbigt, men kämpade på otroligt bra(som han alltid gör)
Han blir dock lite hängande i handen, men det är endast med bettet som har fasta bettringar, men därför försöker jag rida på det på träning så att när hab får de tredelade med lösa ringar i munnen vid tävling så ska han vara ännu mer lyhörd för mina hjälper.

Jag red även igenom några av mina pogram delar, vilket gick bra. Jag har fortfarande problemet med att han springer iväg, men jag tror det kommer bli bättre med styrkan.

På torsdag ska sadelutprovarna komma ut för att pröva sadlar, jag hoppas att jag ska hitta en passande snabbt så jag har en till när tävlingarna sätter igång.

Imorgon ska Figaro få ta det lungt med sin skötare.


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0