Mitt och Figaros upplägg

Nu har jag försökt planera hur jag ska lösa allt på bästa sätt, jag vill ha honom på sommarbete, då jag kommer jobba under sommaren och inte hinner ha stall tjänster i stallet. Men jag vill cokså kunna sätta igång honom så att han är gång till höst terminen. Hans igång sättning kommer ta ca 7 veckor.

Men mitt beslut nu är att släppa han på sommarbetet (ca 1,5h från stallet i rid tempo, 15min med bil) och ha med mig sadel och träns i bilen och försöka sätta igång honom där ute, då det finns många otroligt fina ridvägar där ute kan man passa på att utnyja dem.

Så from med helgen sätter jag igång honom, på torsdag går de ut på betet. Så om allt går som det ska, kommer han vara helt igång till mitten av augusti.







Lämna en kommentar
Postat av: fridan

åh okej :)



kan han inte gå kvar på bete där han gått nu? :) annars så kan man ju som du säger utnyttja ridvägarna som finns vid betet :)

2010-06-22 @ 14:51:21
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

ja då förstår jag att du tar det stora betet, klokt beslut!! :)

2010-06-23 @ 11:56:14
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0