Underbar dag

Glad midsommar lite i efterskott :)

Idag har jag njutit morgonen och förmiddagen ute på sjön, vilket resulterade i att jag nu är röd som en kräfta.
Med sol varvat med bad har dagen varit riktigt härlig.

Efter alla soltimmar var det dags att åka till Figaro, idag skulle jag testa att för första gången ta han från den stora floken ut från hagen för att kunna sätta igång han. Inte en min rörde min underbra häst när han var tvungen att lämna alla sina vänner, han följde snällt med mig och ville mest bara bli kliad mellan öronen, underbara häst!

Jag gjorde honom redo för lite tömkörningen och sne avr det abra att sätta igång. 10 min skritt och 5 min trav i arbetsform och under arbete. Allt gick verkligen super, men svettigt blev det, inte för Figaro utan för mig. Blev varmt att hänga efter en ngt pigg lokomotiv häst som låg på som bara den i traven. Men vi lyckades och jag är så glad över att vara igång igen.

Imorgon ska jag eventuellt rida, beror på hur varmt det blir på eftermiddagen när jag hade tänkt åka upp, är så mycket flygfän(mygg, bromsar, flugor) vid hagen så irriterar figaro lite och då känns det snällare att tömköra. Men som sagt vi får se. Annars är det 10min skritt som gäller imorgon, han får endast travas under töm första veckan.

Hoppas ni har en möjlighet att njuta av sommar vädret!

Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0