Dagens ridpass

Idag spenderade jag fem timmar i stallet, inte riktigt vad jag planerade när jag åkte upp vid halv ett.
Men när jag kom till stallet hade jobbarna åkt på lunch och låst stallet, vilket de aldrig gör annars. Inna jag åkte upp stod jag och velade jätte länge på om jag skulle ta med mig stallnyckeln eller inte, som ni redan har förstod valde jag inte "för de brukar alltid vara någon där"

Men lyckades få saker att göra iallafall, en häst hade gått ur sin hage och en annan hade tappat täcket, så när de kom tillbaka hade jag inte väntat så länge.

Efter att en person hade tittat på min hoppsadel och bestämmt sig för att hennes häst nog hade för svängd rygg för min raka bom (som om det inte var en självklarhet) var det dags att rida.

Hade lite stelheter i ryggen efter gårddagensridning, men direkt när jag red fram kännde jag att detta skulle bli en bra riddag!

Han var verkligen super att sitta på idag, arbetsvilig och mjuk, red utan sporrar och han flyttade riktigt fint ändå. Så han har blivit känsligare. Galoppen var han som vanligt stark i men tyckte han släppte igenom riktigt ordentligt till och från, riktigt kul. Jobbad med att galoppera upp på medellinjen och göra allt. Kunde då se rakheten i spegeln och han fick jobba med balansen.

Nu ska jag inte få rida min häst föränns på tisdag nästa gång, då ska jag rida träning för en av mina tränare.
Kommer bli en hetisk vecka nästa vecka med träning tisdag och onsdag, allsvenskan div 3 omgång 1 på söndag.


Glöm inte att vara med i länk tävlingen



Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0