Läsar fråga!

jossan om Tävling, hur ofta?:
Man rekommenderar tävling varannan vecka, alt två helger i rad för sedan två helgers vila, men ni verkar tävla precis varje helg? Hur ser du på det?



Vad som rekomenderas är väldigt olika på föreläsningen satsande ryttare som exempel tyckte de att 3 tävlingar i månaden var det vanligaste och även det man oftast gör som ryttare. Figaro går fortfrande väldigt lätta klasser, så att åka och hoppa en 70 bana eller rida ett LB pogram är som att åka på en träning. Och de felsta tränar sin häst 1 ggr/vecka minst.

Figaro har haft uppehåll på 1 -2 veckor han inte har tävlat, och dessa veckor har han haft lång vila på 4dagar för att få ta det lungt. Nu är det två veckor kvar till nästa tävling så tors-mån kommer han ha en lång vila igen. Det är hans sätt att få vila både kropp och hjärna från all träning.

För jag tror att träningen är jobbigare för honom en själva tävlingen!
Figaro varvas med att gå lokala och klubb tävlingar, och en klubb tävling är inte lika jobbig anser jag då du inte reser någon stanns och för en häst för figaro som inte blir nervös är inte en klubbtävling jobbigare än en träning på hemmaplan.

Vi komemr fortsätta tävla ganska mycket under våren, men han springer aldrig 4 tävlingar i månaden. Jag skulle aldrig göra ngt jag tror är dåligt för honom, och skulle han visa att han inte tyckte ngt var kul skulle jag få tänka om. Men han verkar trivas på tävling, och att få se nya ställen!

Jag ser honom inte som en tävlingsmaskin, jag gör det för att vi tycker det är kul!

Hoppas detta var ett svar som folk kan ta till sig och förstå, har ni åsikter är ni välkomna att lämna en kommentar :)

Lämna en kommentar
Postat av: vilma

Jo det är faktiskt ganska härligt att kunna se vattnet!=) fast lite läskigt då man hoppar mot det..haha;d

2010-03-29 @ 18:47:48
URL: http://viilmaa.blogg.se/
Postat av: FreddiFreddi

SV; jaha, okej! :) det låter ju vettigt iaf! :D

2010-03-29 @ 20:08:06
URL: http://fkallstrom.blogg.se trom.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0