Riddagbok?

Träningsdagbok - ett bra verktyg
Lägg upp en plan för träningen och skriv sedan dagbok efter varje pass. Genom att dokumentera vad du gjort och hur det gått kan du också gå tillbaka och utvärdera. På så sätt kan du sätta upp den fortsatta planeringen tillsammans med din tränare. Du kan också ha nytta av träningsdagboken i dialogen med veterinär om det uppkommer en skada. Genom att gå tillbaka kan du förebygga skador, ha koll på att du inte övertränar.

Ta med information om:
 vad du gjort, hur det gått, vilket underlag du ridit på och intensitet i passet.
Skriv också in sådant som normal temp, eventuella avvikelser vid visitering och liknande. Hovslagar-, veterinär- och kiropraktorbesök är också bra att skriva in.

Källa - Kusen jag var på och Hippson

Jag skriver träningsdagbok i bloggen och i stallboken som jag har i stallet, hur gör du?


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0