världscupfinal dressyr


Patrik Kittel - Scandic hade en mycket fin uppvisning. Fick 76,550 procent, vilket fick publiken att bua ut domarna. Fick motsvarande 40 000 kronor i prispengar. Scandic är ännu inte tillräckligt stark för att hota tophästarna, vilket märktes i galoppen, där han fortfarande i sammanhanget är lite låg.
Han är på väg mot 80-procentsgränsen, säger Bo Jenå, dressyrens förbundskapten. Det är bara en tidsfråga.
Den holländska huvuddomaren gav den här förklaringen till att Patrik Kittel inte var närmare den gränsen:
- Scandic måste komma upp lite och mer ge intrycket av att arbeta i uppförsbacke, "up hill" i galopparbete och vissa travrörelser, säger Francis Verbeek.
- Men han har fantastiska galoppombyten, tillägger hon med ett förtjust leende.
Med en femteplats i världscupfinalen är Patrik Kittel definitivt med i dressyrtoppen
- Men jag vill vara ännu bättre och kunna konkurrera med den spetsdressyr vi sett här i finalen. Jag vet att vi har kapaciteten så vi kommer igen, säger Kittel.
 
Tinne Vilhelmson - Favourit fick 68,250. Miss i piaffen med stegring.

Edward Gal - Totilas, 89,90. 89,90 är den högsta poäng någon fått i en världscupfinal. Och 96 (!) poäng för det konstnärliga har ingen varit i närheten av.

Tvåa Adelinde Cornelissen - Parzival, 82,850
Imke Schelleken-Bartels - Sunrise 82,150.

FEI World Cup Final Grand Prix Kür:
 1) Edward Gal, Holland, Moorlands Totilas 89,800
 2) Adelinde Cornelissen, Holland, Jerich Parzival 82,850
3) Imke Schellekens Bartels, Holland,
Hunter Douglas Sunrise 82,150
 5) Patrik Kittel, Sverige, Watermill Scandic HBC 76,550
12) Tinne Vilhelmson Silfvén, Sverige, Favourit 68,250.



KÄLLA: Hästmagazinet

Lämna en kommentar
Postat av: FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

SVAR: Ni får gärna diskutera om ni nu vill det men det finns inte direkt något att diskutera som involverar mig? x)



Inga ridskolehästar som jag vet har blivit tävlade, inte mer än på klubbtävlingar i alla fall, det är min erfarenhet av ridskolehästar. Förstår inte riktigt vad ni hetsar upp er för, om jag nu tycker att det är mer givande att få träna min egen häst inför tävling än att rida på ridskola så är det väl ganska normalt tänkande av en privatryttare? :P Ni uppför er precis som om jag hade sagt att ridskolehästar skulle vara värdelösa och fula, vilket jag inte ens nämnt och inte tycker... :S

2010-03-27 @ 21:35:29
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Satt och kollade på svt24 och vilken ritt Edward gjorde.

Satt du och kollade på på tv:n ? =)

2010-03-27 @ 21:36:46
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: hanna

sv: jo det har jag gjort många ggr men ser bara kladdigt ut :s

2010-03-27 @ 22:03:09
URL: http://rothis.blogg.se/
Postat av: Ina Jacobsen

sv. tack så mycket, de brukar charma de flesta ;) Vänta bara till fölet kommer, då kan jag lova en hel sjö med söta bilder ;)



ha en trevlig kväll

2010-03-27 @ 22:05:59
URL: http://inajacobsen.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0