VÄRLDSCUPFINAL I DRESSYR

Det blev lite av en sensation när Adelinde Cornelissen och Jerich Parzival var före  Edward Gal och Moorlands Totilas i torsdagens Grand Prix, där Patrik Kittel kom femma med Watermill Scandic H.B.C.

Den holländska trippeln var ett faktum. Adeline Cornelissen och Parzival satte en riktig prick. Allt fungerade utom de sista stegen i passage före den avslutande halten. Totilas var slagen tvåa  och trea kom Imke Schellekens-Bartels med finalens enda sto.

När TV intervjuade en lyckligt leende Adelinde skrittade Edward Gal förbi med en steppig Totilas.
- Jag är inte nöjd alls, nej, nej, nej, kommenterade han. Totilas var het, hetare och hetast.

Det började så lysande. Men i varje övergång från piaff till passage tände det till. Totilas försökte hoppa ur piaffen. Sedan blev den svarte hingsten ännu argare och slog mot Gals skänkel i galoppfattningen.
- Sedan var det kört, menade Gal.

- Jag tycker att domarna var snåla, både mot mig och mot Tinne. De tyckte väl att jag fick för mycket poäng i Scandinavium, sade Patrik Kittel och analyserade sin mycket fina uppvisning med Scandic.
- Bytesserierna var jättefina. Ändå fick vi inga poäng alls av domarna. I saxen blev det lite för hastigt. Jag missade även galoppfattningen efter passagen. Annars kändes det super. Passagen var riktigt bra. Skönt att vara femma och med i sista startgrupp i lördagens final.

KÄLLA - Tidningen ridsport


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0