Figaro som hopphäst

Igår gjorde figge debut på hoppbanorna, med min lillesyster Mimmie.
Han red en 80cm samt en 90cm.
Till en början var han lite skeptiskt, han tycker nämligen det är konstigt att hoppa två hinder i följd, man får så mycket att konsetrera sig på då. Banan bestod sv 8 hinder i grunden samt 4 i omhoppningen, så för en häst som tycker 2 är konstigt, var detta mega konstigt.

Han fick en konstig framridning till 80, stannade de tre första gångerna, sen kommer syster till ridning och allt blev genast mycket bättre.
De kom till start och startsingnalen gick, men jag kunde tyvärr inte fota, satt som en nervös ponnymamma på läktaren. Snabbt gick det och plötsligt hade det hoppat de 8 hinder som grundomgången var på, och de var felfri = omhoppning!
Mimmie lade upp ett lite högre tempo och figge gick, första hindret av omhoppningen gick super, sen blev han lite lång och petade tyvär ner bommen på det andra men oj vilka svänger han gjorde och han klarade de andra bra. Hon gick i mål på 4:de bästa tid men med 0/4, synd på det lilla petet annars hade han fått en placering :)

I 90cm var Figaro väldigt trött, det hade nog blivit lite mycket första vändan, så min syster valde att utgå efter två hinder då trean var en maxad oxer ur en dum sväng.

Jag är så stolt över min häst som nu bevisat att han verkligen gör allt man ber om :) ♥



Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0