Jobbigt

Jag hatar när det går som det gick igår på tävling, att man har en massa missar och att det inte känns bra.

Jag kan inte låta bli att grubbla på varför det blev så fel, vad var det som hände, vad kunde jag ha gjort för skillnad?

Jag hoppas att Figaro kommer på bra av denna lite längre vila han kommer få nu, för det värkar som om han är lite trött i kroppen, och om inte kroppen trött i huvudet. Vi har kommit så otroligt långt i vår ridning tillsammans och det är klart att det är jobbigt för honom, så nu kommer han få en tre dagar vila att bara hämta upp sig.

På söndag ska han få hopptävla en 80cm bana på hemmaplan och sen atr vi nya tag till den 21 mars då det är allsvenskan.

Vet iallafall att varken jag eller figaro klarar av att rida 1 klass, för jag måste alltid ha en till chans på mig att tuffa till mig och ta revange!

Lämna en kommentar
Postat av: sara

Man lär sig något nytt varje gång ju! :)



Men, det är ju skönt att du fick en rättvis bedömning, där det var bra fick du väll bra poäng?

Sånt är bra med dressyr, att domaren måste bedömma från 0 vid varje bedömningspunkt, släpper allt innan och bara bedömmer utifrån sett.



Sånt gillar vi, om hästen drog på 3 bock

språng i punkten innan, så har man endå chans att få en 8 på nästa punkt :)

2010-03-07 @ 18:50:43
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0