Min sits

Jag har alltid haft en bra grundsits, vad jag fått höra.
Och det torr jag har att göra med att jag fick rida mkt utan stigbyglar för en av mina tränare i yngre ålder. Sedan har jag alltid ridit och tränat mycket dressyr och lärt mig på vägen.

Det jag har problem med på Figaro är:

Min händer ramlar gärna ner och blir cykelstyren
Under dagens träningspass hände detta inte en ända gång = vi lär oss

Mina underskänklar behöver bli lite mer stilla
Även detta gick super idag

Måste sitta i sadel och ha "hästen framför mig"
Detta fungerade verkligen idag!

Så på summan av kardemumman måste jag säga att min sits verkligen har utvecklas på dessa 4 månader jag haft figaro och det är helt underbart!

Lämna en kommentar
Postat av: sara

nyttig lista! man borde skriva en sån typ en gång i månaden och kolla hur sitsen förändras..



Kul att det gick bra på lektionen!

2010-04-09 @ 07:23:49
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: Jessica

Jag har precis lika problem när jag rider min häst..

Du har en frän blogg som jag definitivt kommer följa! :D

2010-04-10 @ 11:13:16
URL: http://caspiantage.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0