LOVE

Idag har min häst galopperat långsamt, haha. Det är något vi faktiskt jobbar med då han lätt ligger på och baa sringer samt inte orkar korta ihop sig, men idag kunde jag galoppera runt fyrkanten utan att tappa kontrollen. Lite framsteg!

Nästa helg ska vi rida LA:3 och för er som inte vet innehåller de pogrammet mkt galopp, det är serpentiner i galopp samt många långa galopp sträcker, långa diagonaler samt längs långsidorna. Så det känndes skönt att faktiskt ha lite kontroll på galoppen idag, så vi slapp rida söner vägagrnma i järnas ridhus när vi försöker stanna ;)

Traven gick super, känsn som vi börjar få riktigt bra flytt i skänkelvikningarna och han drar inte ner näsan och bara ångar på som han kunde göra förr utan känns mkt mer mellan skänkel och hand vilket också är bra. Det vi måste jobba på bara är att höja formen ett snäpp till, speciellt till LA:n men detta är en fråga om ork, för tillfället har vi lite ont om det.

Men han är vacker min springar, så vacker.

idag skulle hovslagarnen slå på ringskor fram, men hon hade glömmt ngt till svetsen så får bli på måndag istället.

Lämna en kommentar
Postat av: louisa

Hej! Läser regelbundet din blogg och tycker den är super! Men det är en grej jag irriterar mig på.. I varje inlägg om tävling/träning etc så skriver du pogrammet, fast det heter programmet! hehe, lite petigt kanske, men det är jobbigt att läsa varje gång...

2010-08-28 @ 16:38:58
Postat av: Evelina

Jag älskar din header, fan vad ball!

2010-08-28 @ 18:12:36
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0