Figaro

Mycket av den här bloggen kommer att handla om min häst och vår träning, ni kommer även få följa oss på tävlingarna. Jag kommer skriva om hur träningen går samt resultaten från tävlingarna, allt för att själv en dag kunna gå tillbaka och se vad vi gjorde då.

Jag har ägt Figaro sne den 27 November 2009, så vi har inte haft allt för lång tid tillsammans, och tyvärr så fick han en broddspark i hagen i början på januari så hela januari har gått till att vila och skritta igång. Han har nu börjat trava och jag hoppas att hans ka vara igång till den 28 februari då förhoppningsvis första tävlingen blir.

Figaro är 14 år gammal (född 1996) han är ca 170cm hög, han har aldrig tidgare tävlat dressyr men han tränats flitigt av hans föra ägare och har all utbildning i grunden. Han ska nu få komma ut och visa sig på dressyrbanorna, vi kommer börja våren med LC och LB  men ska förhoppningsvis innan sommaren börjar rida LA på godkända procent, det är iaf det vi satsar på nu.


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0