Här var det dåligt med uppdateringar...

Jag skyller på jobb och åter jobb. Det tar upp min lediga tid med alla måsten, men ska se om jag kanske kan bli lite bättre, vågar dock inget lova.

Jobbet har visat sig ta så mkt tid att jag numera kommer få hjälpa av en annan tjej att rida Figge. Känns lite skönt att kunna koppla bort stallet vissa dagar.

Har hunnit rida honom ngr dagar nu hemma och vi har börjat med galoppen, allt flyter på riktigt bra änn så länge. Det ända som blivit sämmre av att han kommit hem är att han nu blir tjock i benen av att stå inne, detta har jag märkt av nästa direkt från det att jag köpte han. Att så fort han står på stall blir han tjock, nui går han endast ute natt och tidgare under sommaren har det varit dygn så det blir nog en ganska stor omställning. Men ska börja mede BoT efter sommaren så får vi se om det blir bättre.

Ridningen fungerar fint och det är underbartt att få sitta i dressyrsadeln igen, älskar min dressyrsadel!

Nej nu är det dags att förbereda sig för jobb igen och solen skinner och det är stekande varmt som vanligt när man ska stänka in sig i en lokal...


Lämna en kommentar
Postat av: sara

Jag skulle vilja se ett inlägg om vad du tänker på när du rider program, tips och olika förberedelser på framridningen, vad du får tänka på att visa och att förbättra ( efter figaros för och nackdelar inom dressyren)



:) kram

2010-07-21 @ 14:03:21
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0