Jobb i veckorna

Jag jobbar i veckorna och därför uteblir uppdaeringarna.
Det är långa dagar och jag är så trött när jag kommer hem, och tyvärr kommer det fortsätta så i fem veckor till.
Men uppdaterar på helgerna om hur vår vecka har varit.

Denna vecka i korthet kan jag beskriva som riktigt bra, min häst har kännts otroligt fin och det är riktigft kul, det känns att han vill arbeta och komma igång.

Nu torsdag, fredag och lördag har han fått lite vila eftersom jag tar hem honom från hagen imorgon ville jag låta honom  bara få ta det lungt och njuta och äta gräs de dagar som är kvar, tyvärr är det mkt broms men idag var det bättre eftersom det är moln och regn.

Nästa vecka får vi börja galoppera, men jag tänker vänta tills onsdag med det eftersom han vilat ngr dagar nu så då blir det skritt och trab till onsdag och sen börja med galoppen.
Han får nu även börjas rida ordentligt på volter, tidigare var det endast rakt spår.
Imorgon är det 4 veckort till tävlingen, och om två veckor är han enligt veterinären i full gång och kan börja tävla.

Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0