Sommaren - sämsta tiden för oss hästägare?

Sommaren måste vara den sämsta årstiden att ha häst, visst vintern är kall så det kanske blir lika mellan dessa två. Men ngt som stör mig ngt otroligt är alla jädra flugfän som kommer med sommaren, det går inte att rida!

De är överrallt och jag har fortfarande inte kommit på ett sätt att undgå dem, skulle vara full galopp, men så långt i igångsättningen har inte vi kommit änn. Tycker verkligen synd om hästarns som måste stå ut med detta, nästa sommar kommer jag nog ha min häst på stall och endast låt han gå ut kvällar så han kan vara inne och vila på dagarna.

Är verkligen inte lätt att bskritta 30min med alla flugor och bromsar, de förstör sommaren!
Och även om man försöker rida sent så finns det tusen mygg och är kvavt i luften...

Mina favorit årstider är helt klart vår och höst, tror vår toppar listan allra högst.

Vad tycker du om sommaren?


Lämna en kommentar
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Jag hatar också alla jävla broms & skit! Har samma problem som du, hästar som än så länge endast får skritta.. Det är hhelt sanslöst! Här får vi rida på morgonen för på kvällarna är det som värst nästan :S

2010-07-11 @ 17:19:00
URL: http://linneabrandt.blogspot.com
Postat av: Linnea

Sjukt jobbigt! Det är varmt och alla myggor och bromsar förstör hela ridturen!

2010-07-13 @ 11:56:06
URL: http://chinniee.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0