En förmiddag i stallet

Imorse när jag vaknade och kännde att jag hade sommarlov(japp ni läste rätt, mitt sommarlov har börjat) bestämmde jag mig direkt att det första jag ville göra var att umgås med min häst i stallet.

Sagt och gjort så tog jag med mig piff och puff Minnie och Nellie och styrde mot stallet. Figaro får inte gå i sin sjukhage länge så nu kunde jag ha han i ridhuset en stund medan jag kollade så han uppförde sig.

Han höll sig lung nästan hela tiden, travde dock lite på slutet innan jag tog innan han när han börjafde bli uttråkad, hoppas att det inte ska göra ngn skada för hans behandling. Figaro sysselsatte sig i ridhuset med att kasta runt koner och flytta sockerbitar(som sagt, knasig häst som är otroligt uttråkad)

Jag kunde passa på att städa mitt skåp och röja uppe på loftet, tog lite bilder som ni får se senare, glömde kameran i stallet. Fundrar på om jags ka göra en rensning och sälja en massa saker, men sen blir jag alltid för lat och orkar inte kolla igenom allt!

Lämna en kommentar
Postat av: fridan

haha men han häll sig i skritt i ridhuset då? min hade ju brallat iväg som en galning :P



varför får han inte va i sjukhagen?? :(

2010-05-24 @ 16:27:25
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: fridan

hehe okej. när min hade boxvila så hade jag också honom inne hela tiden, vågade inte ha honom i sjukhage :/



givmild, ja kanske. men vi har ju fått rejäla avdrag på våra missar (ryggning, skyggande och så... men de andra delarna var ju bra sååå :)

2010-05-24 @ 17:12:31
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: alc

Hejsan!



Jättefin blogg verkligen!



Hjälp mig välja Kingsland jacka, kommentera i min blogg på inlägget om KL jackorna. Tack på förhand ;P



Mvh, alc

2010-05-24 @ 21:05:00
URL: http://alcbloggen.blogspot.com

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0