Ridning

Idag var det som sagt markarbete, rid passet gick ut på att träna hästarna på att byta galopp.


                                     ______
                                    |
                                    |

                                   

                                    --------



                                               |
                                               |
                                      ______


Man rider på en 8(över bommen, runda den andra, hoppa, runda, hoppa osv.) över de bommarna som står mot varandra, sen galopperar man rakt fram och sen en åtta när man kommer ner till nästa dubbelbommar igen.

Jag gjorde dock inte denna övning utan jobbade med att få min häst lösgjord med bakdelsvändingar, hon blev riktigt fin fram emot slutet.
                                    

Lämna en kommentar
Postat av: sara

en presentation av ästen (som du ser den) ? :)

2010-05-27 @ 10:22:00
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: Catrin Egerfors - Mitt liv som tävlingsryttare!

Förstår inte riktigt bilden du har ritat? Vad är dom olika strecken? :)

2010-05-27 @ 14:32:33
URL: http://cathie.se

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0