Träning för Fia

Idag har jag och Figge testat att rida för en ny tränare, kommer dock inte fortsätta rida för henne på lektion då jag red ist för min lillesyster idag och det är hon som har henne. Men blir säkert någon enskild träning.

Hon tyckte iaf att han hade en fin sida och var en trevlig modell på häst. Vill dock få honom lite mer aktiv bak och högre i formen, precis de vi jobbar med hela tiden. När jag sedan berättade hur han hade varit från början tyckte hon att han emd det ursprungsläget hade skött sig perfekt idag, nästan så att vi rider lite för bekvämt, han gör allt så bra så istället för att bara glida runt då ska vi puscha ännu lite till.

Jag orkade inte göra allt hela tiden då jag är sjuk, men fick en bra känsla mot slutet. När jag började var han både stel, stark och hängade i handen = Ingen bra början!

men sen jobbade vi volt och rakställa och sen släppte det, och galoppen var nog vår bästa gångart idag, hur ofta händer det?
Men det känns som om det har slagit till med ett finger knäpp och så har han blvit lung och super fin i galoppen. Får hoppas att hårt jobb och mer styrka från figges sida samt bättre ridning för min sida är anledningen till resultatet.

Startlistorna till söndag hade också kommit upp, startar sist i ena och näst sist i andra. Ska bli spännande att se, i LB:n möter jag även min lillesyster på ridskole häst så det blir syskon fight XD

Mimmie ska rida Zelma


Imorgon blir det nog uteritt bort mot kalvö om jag finner ork!


Lämna en kommentar
Postat av: Anonym

åh, tack va snälldu är.

Du och Figaro passar oxå jättebra ihop, verkligen!



2010-09-08 @ 23:11:44
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: fridan

kul att prova en ny tränare!! är de många starter på söndag då´?



sv: tack :)

2010-09-09 @ 08:38:10
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0