Vilken dag :D

Nu fick jag ta min revanch för de taskiga kommentarerna på föregående tävling. Idag var det min och Figges dag!

Kan börja med att säga att han känndes så otroligt fin på framridningen, allt bara gick och han galopperade med bra bärighet utan att rusa. Så när jag gick in på banan tänkte jag att den kännslan räckte, det fick gå hur det ville inne på banan jag skulle vara nöjd iaf.

Inne i ridhuset var det otreoligt varmt och kvavt så jag kännde på en gång när vi gick in att både jag och Figge tappade lite ork, det skulle bli tungt där inne. Men han jobbar alltid och försöker min häst, är det jag älskar med honom!

Vi hade tre stora missar, båda mellantraverna och ett avbrott i galoppen.
Men ändå fick vi procenten 66,67 ett nytt Pb i LB, att det också var ett av de svårare LB programmen gör inte saken sämmre. Känndes verkligen jätte roligt. Hade många 8, även 8 på rittens korrekthet så det avr kul.
Bra och snäll kommentarer av domaren, och precis som jag kännde och sa till mamma när jag red ut så skrev hon. Så var en super domare som verkligen dömde rätt!

I La:3:an hade vi tappat lite ork, men det visste jag skulle hända. Men han var så fin iaf, 7:or på serpentinerna, det jag adldrig trodde vi skulle klara. Dock ett avbrott i sista galoppen, jag glömmde driva...

Kommentarer som väl genomriden häst men tappar dock lite ork.
Vi fick 60,65% och har då klarat vårt mål för året, att rida lokal LA på 60% och att det var i LA:3 som känns lite svårare var bara kul.

Så äör verkligen jätte nöjd, kul med bra dommare. Dock inga placeringar, vinaren i LB:n hade 80% (!!!) och i LA:n låg jag en poäng utanför placering när vi åkte hem.

Kan lungt konstatera att jag är super nöjd och älskar min häst
Två Person bästa och ett avklarat mål
Film från LB:n kommer, tyvärr dog kameran till La:n

Lämna en kommentar
Postat av: Helena

Grattis vad härligt att åka hem nöjd med både sina egna och hästens bedrifter:)



Kram Helena

2010-09-05 @ 23:00:02
URL: http://www.freewebs.com/arabizar/index.htm
Postat av: sariih

grattis! vad kul att det gick så bra!

2010-09-06 @ 07:45:35
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: fridan

fasen va kul att de gick så bra! grattis :)

2010-09-06 @ 15:33:12
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0