Svar på tal

sara om Svar på fråga på föregående inlägg:
Du har aldrig tänkt på att det kanske är din vikt som gör att ALLA hästar du haft blivit skadade så snabbt? Med tanke på hur mycket du skumpar när du rider, så förstår man ju att vikten läggs på ytterliggare, och du måste ju ändå väga en hel del? Tänkte bara om tanken aldrig slagit dig?

Samma läsare som ställde föregående fråga
Synd att du ska vara anonym!

Vill börja med att undra över ordet ALLA?
Vill veta hur du fått fram informationen om att alla mina hästar blir skadade snabbt? När knappt ngn blivit det? Påhitt?

Av alla mina hästar jag haft, vilket är ganska många (Tidigare hästar), så har endast tre varit skadade.
Första var min unghäst, en 3 åring, oinriden när han kom till mig, denna häst hade redan innan jag köpte honom hans skador. Alltså inget jag hade kunnat göra annorlunda
Andra hästen Fieldhopper, var lika så han redan skadad innan jag köpte han, och detta kan veterinären intyga.
Figaros hälta kommer av en röntgen förändring, som han haft ett tag som som endast märktes nu när han hade sträckt sig i hagen efter en hel del rejs i leran.

Om jag känner mig skyldig till några av detta hälter? Nej!
Skulle vilja kalla det ren jävla otur...


Om du läser detta inlägg så ser du att jag är medveten, och att jag handlar efter situationen.

Har du några fler kommentarer eller andra intressant åsikter fortsätt gärna att dela med dig...

Lämna en kommentar
Postat av: Jannike

Försök skaka av dig sådana kommentarer! Satt senast idag när jag red och tänkte på att det krävdes fan så mkt mer ridning från oss som överviktiga eftersom vår otroligt snälla kropp motarbetar oss.



Jobba på och tänk GÅS ( allt elakt rinner av dig som vatten på en gås)

2010-04-30 @ 17:39:03
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: malin

herregud vilken tönt! haha, man kan ju undra hur den personen rider? säkert inte lika mjukt och stadigt som du gör :)

Du rider väldigbalanserat dessutom.

Vet flera ryttare som inte rider balanserat, som fått skadade hästar, och då spelar det ingen roll hur mycket man väger..

2010-05-03 @ 00:18:06
URL: http://maooowlin.blogg.se/
Postat av: Anne

För det första sitter du inte och skumpar. Jag som väger betydligt mindre skumpar mer obalanserat och det skadar mer än din ridning.

Du får ofta mycket beröm för din ridning!

2010-05-03 @ 07:51:31
Postat av: sandra

Hittade din blogg för ett litet tag sen och blev glad över att det finns fler som jag uite på tävlingsbanorna:))



Ang kommentaren, så kan en oerfaren ryttare bli mycket mer tyngre och göra betydligt mer skada så det handlar om hur man rider inte hur man ser ut!!!!!!!



Nu vet jag inte varför din häst är skadad men inget som du ska känna dig skyldig till.:)



Lycka till1 o kämpa påä!

2010-05-03 @ 15:13:14
Postat av: Helena

Moget med anonyma kommentarer...

2010-05-03 @ 17:37:22
URL: http://travgalen.se

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0