Dressyr lektion igår

Red träning igår som vanligt på måndagar, igår jobbade vi på lyhördheten och lydigheten. Fick mig ett litet skratt nästan när jag hörde det med tanke på hur pigg han hade varit dagen innan.

Första övningen som vi jobbade med i skritten och traven



Här var det inga bekymer och han gjorde detta utan problem, de ända min totto har lite svårt för är halterna, att stanna jämnt.

Galoppen jobbade vi på stor mittvolten, genom att öka och ta tillbaka, ganska svårt på figge då han inte orkar, men flera gånger orkade han hålla ihop galoppen och galoppera långsamt :)

Summan av kardemumman, han var fin min häst som vanligt, men vi måste jobba på galoppen. Inga fel på min sits eller mina händer.


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0