Dressyr

Igår red jag dressyr på utebanan, behöver den för att vi ska kunna träna på alla saker som hör till de långa pogrammen. Ska rida LB:3 och LA:3 i Järna om 2 veckor.

Något jag snabbt konstaterade var att min häst är väldigt pigg, och nu snakar vi full fart, non stop. :)
Men uppridningarna i galopp fungerade riktigt bra, det vart jag lite förvånad över, halt från galopp på en över pigg häst brukar inte vara det mest optimala.

Något som däremot inte förvånade mig var att serpentin bågarna gick käpp rätt åt helv.... Men så kan det gå, vi har två veckor till att träna, vem vet kanske lyckas vi, kanske inte. Skänkelvikningarna snett igenom gick också bra, är dock en väldigt lång sträcka mot LA:1 och det gäller att inte tappa energi!

Ska bli spännande att rida dessa två pogram, tror att dessa två är tekniskt svåra för jusst figge så det blir ingen lätt match, men vi får köra som föra gången att vi lär oss av upplevelserna men tar poäng och procent i ett senare skede :)

Lämna en kommentar
Postat av: fridan

LB:3 och LA:3 är båda väldigt roliga program tycker jag! lite tekniskt svårare som du säger men det är kul med utmaningar :) man måste ju köra svårare saker för att utvecklas :D



sv: TACK!! köndes kul att få en placering :)

2010-08-23 @ 15:49:41
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Postat av: sariih

ja, det ska jag lägga fram ! vart ligger skomakaren?



kram

2010-08-24 @ 07:31:41
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: sariih

sv: tack för tipset!

är han bättre än den i centrum? :P

2010-08-24 @ 11:14:50
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0