Back on track

B o T "Kardborre" padd: Click to ZOOM

"Kardborre"

  • Paddar med kardborreknäppning
  • Lätta att ta av och på
  • Sitter stadigt på plats
  • Yttre lager av neopren
  • Säljes parvis

 Back on Track kan lindra och påskynda läkning samt förebygga skador. Skydden kan även användas för att värma upp hästens musklar och leder. Keramikpulver smälts in i väven av polyester och bomull. Detta reflekterar energi och värme, som vår kropp avger eller som tillförs från omgivningen. Värme kan lindra led – och muskelvärk hos människor och djur. Värme ökar blodcirkulationen och minskar spänningar i musklerna.

795kr

Är det någon av er som använder BoT? Vad har ni för åsikter om det och varför använder ni det?


Lämna en kommentar
Postat av: sara

Suede har perioder när hon rör sig för lite i hagen och kan då bli tjock i bakbenen under nätterna.

Detta är inget hon har ont över, blodcirkulationen kommer inte igång helt enkelt på tanten :)



Så, med BoT så får hon rätt stöd om nätterna och innan hon ska ut i hagen så är hon fin i bakbenen :)

Vi har exakt samma modell som du nämner, knäppningen fungerar bra att det är sällan som dem har åkt på sniskan efter en natt.

Pris värda!

2010-02-22 @ 17:02:53
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: sara

Ja, på vår toktant fungerar dem perfekt iallafall :)



Runt Torsdag/Fredag skulle jag tro, inte säker på att kommer upp på hemsidan.

Vår klubb är lite OFF när det gäller internet haha :D

2010-02-22 @ 19:14:34
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: Ida

Jag har använt back on track knäskydd på mig, då jag har ett trasigt knä, och det fungerar verkligen! Har inte kunnat rida så många hästar per dag som jag gör nu utan det, eller jag red endå, men inte smärtfritt :P

2010-02-22 @ 22:19:06
URL: http://inhast.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0