Hel förmiddag i stallet

Åkte till stallet direkt när jag gick upp imorse, för att hinna med allt.
Han var inne när jag kom upp, för ville inte att hans ben skulle bli blöta när han var hagen, eftersom jag skulle klippa benen.

Några timmar senare med mycket hår överralt som kliar, var hästen rakad och snygg, har rakt allt förutom huvudet. Han var super snälla och gjorde inte mycket väsen för sig trots att det tog sådan långstund att klippa.

Efter allt hår och lunch red jag ut med en kompis och njöt av solen, hästar vi jogga lite och pulsa i snön. Imorgon ska syster rida och på lördag rider jag igenom honom samt pogrammen. På söndag smäller det.

Härligt att solen verkar ha kommit för att stanna, iaf i några dagar, nu kanske det blir vår.

Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0