Klara - hästtjejen nu på film!

Någon annan än jag som läste böckerna om klara? klara blir hästägare, kalara färdiga gå m.m

Familjefilmen KLARA som har premiär den 26 mars är fritt baserad på Pia Hagmars populära böcker om hästtjejen Klara. Idag finns 18 böcker om Klara utgivna (B.Wahlströms), den senaste kom våren 2008.

KLARA utspelar sig på en liten ort dit Klara flyttar tillsammans med sin mamma efter föräldrarnas skilsmässa. Hon känner sig utstött och har svårt att få kompisar, de flesta tjejerna i Klaras klass rider och för att komma in i gänget följer hon med till ridskolan. För att inte avslöja att hon är helt nybörjare på hästar, tvingas Klara ljuga och innan hon hunnit bromsa lögnerna har hon anmält sig till en stor ridtävling…

Hennes räddning blir Jonte, en pojke i hennes egen ålder, och med hans hjälp tränar hon i hemlighet på den fula hästen Star som ingen vill ha – men som visar sig vara den stora stjärnan.

En berättelse om de stapplande stegen ut ur barndomen, den första pirrande förälskelsen och så hästarna förstås. Här kan du se trailern

Efter att ha sett trailern verkar det dock som om de inte har gjort riktigt som det står i böckerna, men jag måste nog se den iallafall.


Lämna en kommentar
Postat av: Victoria

Positivt överraskad av trailern, den verkar inte vara så fånig som jag hade trott! :)

2010-02-23 @ 10:51:11
URL: http://victoriastraning.blogg.se/
Postat av: Ina

Hörde att filmen skulle göras för ett par år sen men trodde aldrig det blev av. Gud vad kul!:D

2010-02-23 @ 11:35:40
URL: http://iinah.blogg.se/
Postat av: sariih

åååååååååå

jag var helt fast i dem där böckerna!!

2010-02-23 @ 11:44:46
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg
Postat av: Linnea - Hästar, Foto, Vardag m.m.

Haha vad roligt, dom läste man som liten! Star var dock finare än jag trott, jag föreställde mig honom som en tanig liten raggig ponny när jag läste böckerna ;P haha

2010-02-23 @ 12:13:56
URL: http://linneabrandt.blogspot.com

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0