Mys ridning

Idag red jag barbacka, och bara mös runt, lätt honom springa utan vidare krav och njöt av att jag sitter och rider på min drömhäst. Han är så otroligt fin nu, det är inte klokt vad roligt det är att rida.

Imorgon ska han få njuta av den friska liften med sin skötare, och på tisdag ska jag försöka ta mig ut i snön och rida på en lite längre tur. Eftersom det kommer bli lite mer träning då det är debuten på tävlingsbanan nästa söndag, det börjar bli tjatigt men jag är otroligt taggad :)

Jag älskar verkligen min häst, det är bara tur att jag åkte och provred han. För planen var som så att inte åka ditt eftersom han inte hade hoppat så mycket. Men något fick oss att åka ditt iallafall bara för att han stod nära, hade han stått lite längre bort hade han säkert inte varit min idag.
Och efter ett ridpass fanns det inga tvivel, jag hade hittat MIN häst.


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0