Träning

Red lektion idag för min ridlärare, han var super fin i traven och där hade jag knappt några problem alls. Han faller lite ut mot kanterna men det är bara för mig att vara snabbare med hjälperna. Vi red igenom några travdelar från pogramen(LC och LB) och allt gick super. I gallpen däremot var det mycket jobbigare, han gick emot mig ibland och blev väldigt stark. Det är svårt att som ryttare komma till drivning och driva på en häst som redan springer, man vill gärna bromsa istället.

Stackars Figaro var alldeles svettig efter, jag måste verkligen klippa honom och få upp hans kondition. Tyvärr har jag inte fått tag på någon klippmaskin än men jag får helt enkelt försöka leta vidare.

Det känns inte så snällt att låta honom gå på tävlingplatsen dyblöt av svett mellan klasserna, och det är defintift inte hälsosamt för han, så innan nästa vecka måste jag ha hunnit klippa honom.

Hunterklippning 

 


Lämna en kommentar
Postat av: fridan

:) ok pris då ju ! :D



kul med träning, är han inte klippt över huvud taget i höst/vinter? jag hade nog inte klippt nu ändå, det kan ju störa deras fällning och sommarpälssättning, för de är ju redan igång.. kalle fäller som saaatiken :D

2010-02-19 @ 22:22:23
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0