Kvällens ridning

Åkte upp till hagen för att ta min vardagliga kvällsritt med figaro, idag skulle vi börja med travandet.(säger man så? lät verkligen konstigt :P)

Om det tidigare kvällar har varit mycket knott, mygg och andra flugfän var det dubbelt så mycket idag, och herre gud vad dom bits- Både jag och Figaro var ritkigt irriterade- PÅ Figarto satte dem sig inte då han var full med flugmedel men mig bet dem ett flertal ggr.

Men själva ridningen gick helt okej, jag rider honom på hans fasta bett, vilket jag verkligen inte ska har jag lärt mig då det är det bettet han är som mest stel och stark på och det behövs verkligen inte efter redan 2,5 månads stelhet. Hanverkade även lite trött idag, men efter en stunds trav vart han lite mer vaken, han blev iaf lite svettig efter dagens arbete. Nu är vi på G igen :D

Jag är lite små sugen på att börja peta in kandaret och små rida på det här ute, så ska svänga förbi stallet ngn dag och hämta mitt bridong bett.

Minneskortet bråkar lite men snart ska ni få bilder, samt en liten film.

Nästa vecka börjar jag jobba, då kommer sommaren flyga iväg och jag kommer vara super trött.

Ha det så bra!



Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0