Dagens träning

Idag testade jag att rida för en ny tränare, vilket bara gav positiva resultat.
Han känndes verkligen igenom i kroppen och super mjuk i alla gångarter i slutet på passet vilket var roligt. Jag fick idag känna på en helt annan känsla i galoppen än vad jag kännt tidigare och det är också en bra sak!

Vi jobbade mycket med att få honom att komma upp med nacken, samt befästa våra slutor så att han blir mer rörlig i sina bogar. Och jag måste bli bättre på att inte bära honom med högre händer utan sänka dem och låta han bära sig själv.

Nu känner jag mig verkligen sper laddad till helgens tävling, starlistorna har kommit upp och nu vill jag bara rida!
Imorgon är det träning igen och jag hoppas känna samma känsla.


Ni missar väll inte att vara med i bloggtävlingen, finns under kategorin bloggtävling!
Slutar den 21 mars.

Lämna en kommentar
Postat av: sara

Lycka till på tävlingen!

Rider du två klasser då?, tänkte eftersom att han var lite spänd på gustavsberg?



sv: vad kul! då ses vi där

2010-03-17 @ 09:51:00
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0