Dressyrträning

Kännde direkt när jag satt upp att han satt väldigt fast i bogarna, men det löste sig efter några långsidor med sluta. Jag har inte suttit och ridit dressyr sen första omgången av allsvenskan som var förra söndagen, så misstänkte att det skulle bli en hel del jobb idag.

Han var lite stel i båda sidorna och mot jobbade mig mycket, vänster galoppen känndes snudd på omöglig när jag värmde upp.

Men efter att ha ridit lite sluta och volt arbete, började han verkligen komma upp iformen och kännas bra i sidorna, vänster galoppen var fortfarande väldigt jobbig. Han överraskade mig verkligen i höger galoppen där emot och känndes bärande och super fin!

Jag var nöjd med han och tränaren lika så, mot slutet känndes det att han verkligen kom upp med ryggen och började röra sig. Älskade häst!


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0