Stark svensk start i dressyren

– Jag tycker det kändes bra, vi genomförde programmet utan några större missar. Det känns som om vi kunde varit värda lite högre betyg från domarna, men vi är bland de fem bästa och får starta i sista gruppen på lördag, säger Patrik Kittel.

 

Världscupfinalen avgörs i kür, det fria programmet till musik.

– Då ska ni få se! Jag har ändrat mitt galopprogram och gjort det svårare.

Tinne Vilhelmson Silfvén var på det hela taget nöjd med Favourits insats.

– Det är hans fjärde start i en stor tävling inomhus så han är ju inte så rutinerad än, säger hon.

Två missar drog ner betyget. Ett taktfel i den ökade skritten och en för tidigt avbruten halt och hälsning.

– Det första var ett onödigt fel, jag skulle varit lite mer uppmärksam, säger Tinne.

Publikens uppskattning gjorde att den avslutande hälsningen blev något abrupt.

– Publiken började applådera innan jag hälsat klart så där var inte mycket att göra, fortsätter hon. Än så länge reagerar Favourit på applåderna.

På lördag presenterar Tinne Vilhelmson Silvén ett helt nytt kürprogram.

- Favourits första egna kür, till tonerna av Eurythmics.

De holländska ryttarna gjorde hat trick på hemmaplan och lade beslag på de tre pallplatserna. Och även om de fem domarna hade lika olika uppfattning om hur placeringarna skulle fördelas var de helt överens om en sak – Adelinde Cornelissen och Jerich Parzival stod för dagens bästa uppvisning. Alla domarna hade ekipaget som etta.



KÄLLA- DN


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0