Tack till...

 
Solos Carex bugade och tackade för applåderna i Scandinavium. Foto: Peter Zachrisson.

GÖTEBORG HORSE SHOW:
Tinne Vilhelmson Silfvéns stjärna Solos Carex är 17 år och nu tackar han för sig. Med spansk skritt spatserade Carex lugnt ut ur Scandinavium och tävlingskarriären.

En lång karriär på de internationella dressyrbanorna har kommit till sitt slut och nu väntar sköna lediga dagar på Lövsta Stuteri, blandat med lite läromästaruppdrag.
- Beslutet att pensionera honom har vuxit fram. Jag funderade på det redan under Stockholm International Horse Show förra året. Att ta adjö på hemmaplan kändes självklart och nu när hans son Scandic kunde vara med här i Göteborg kändes det extra kul, säger Tinne.

Ekipaget deltog vid OS i Hong Kong där de blev 12:a individuellt, och ingick i laget som tog bronsmedalj vid EM i Turin 2007.
- Carex har betytt fantastiskt mycket för mig och min karriär, säger Tinne.

Solos Carex är född 1993, e Castro-Lagano, och uppfödd av B & L Linnet.
Källa


Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0