Träning

Igår red jag lektion med Figaro igen, men nu red vi med en massa andra i ridhuset och det märks på honom. Han blir väldigt stark och vill bara springa efter de andra och har lite svårt för att lyssna på de förhållande hjälperna då. Galoppen är i princip omöglig för när jag har kommit till ridning och har samlat honom tillräckligt då upptäcker han att det är någon som galopperar framför och att den är mycket längre fram och då sätter han fart igen.

Men i trav arbetet kan jag inte klaga på mitt lilla hjärta, han gör det så perfekt!

Vi red pogramdelar igår eftersom det är allsvenskan på söndag, och allt går super förutom mellangaloppen, men det visste vi redan. Igår lyckdes vi även sätta en bra mellantrav.

Idag ska han ha vila/skritta ut och på fredag hoppar min syster, så nu blir det inte ridning föräns lördag igen. Kommer sakna min bebis.

Vill påminna om tävling, du finner den under kategorin bloggtävling, avslutas 21 mars

Lämna en kommentar
Postat av: fridan

ja, jag är väldigt nyfiken själv på hur det kommer funka :) dock vet jag inget datum ännu, men spännande är det allt! :)



sådär är kalle också på lektion, han tror att det går ut på att ligga precis bakom nån hela tiden så gör han inte det så rusar han tills han kommer ifatt :P

2010-03-18 @ 09:38:26
URL: http://kaloescha.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0