Bilden

Lovisa om Figaros kropp efter ca 3.v vila:

Men efter 3 veckor försvinner inga muskler??


Nej det tycker inte jag heller att det ska göra, denna bild skapar ett väldigt konstigt ljus har jag märkt och får verkligen figaro att se smalar ut. Men ska börja ge han lite extra protein så ska vi se om han kan lägga på lite hull så kanske han se bättre ut i kroppen.

Han saknade lite muskler innan han skadade sig också och var väll inte fulländad då. Men han har tunnat av efter dessa veckors vila, vad det beror på kan jag tyvärr inte svara för.

Han får samma foder som tidigare, hösilage(15kg/dag), krafft (3kg), musli(1kg) samt salt och godis.
Ska nu även börja fodra med Krafft Pluss Protein eller soja, för att se om det blir ngn skillnad.


Lämna en kommentar
Postat av: Tina

Plussen är det redan soja i så det är lite kaka på kaka att ha båda.

Plussen är en koncentrat och ska alltså användas med spannmål och betfor exempelvis. Inte Pluss och soja.

Jag har använt Pluss för att jag inte fått tag på soja, men nu har jag hittat en återförsäljare för sojamjöl så nu skippar jag plussen och använder havre, soja, betfor.

Personligen gillar jag råvaror bättre än allt vad fördigfoder och pellets heter. Då har JAG koll på vad jag fodrar med, inte nån fodertillverkare som vill göra så stora marginaler som möjligt på sina foder.

2010-05-13 @ 18:58:46
URL: http://tinatjejen.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0