Ingen vidare lång dag på täby

Följde idag med en kompis till täby som coach/skötare, men blev ingen lång tävlingsdag då hästen gick omkull efter första hoppet på framridningen. Tack och lov klarade de sig med ngr skråmmor men det såg riktigt läskigt ut, inte heller vädret hade vi tur med!

Figaro har roat sig med att blöta ner stallgången med sin vattenkopp(vilket ahn gör jämt, tokhäst), tagit sönder sin sjukhage och grävt en grop till Kina genom hans betong golv. Uttråkad var namnet!

Har även gett honom hans dagliga dos av metacam, som han självklart avskyr och gör vad han kan för att spotta ut tillbaka på mig igen. Men in  i munnen kommer den oftast.

Nu får ahn stå inne på dagarna fram över så får jag försöka släppa ut han i ridhuset när det är ledigt, för det fungerar inte att ha han själv i sjukhagen, han bara springer och hittar på bus.

På onsdag får jag börja tömköra, ser fram emot att få röra lite på min pojke igen ordentligt, med lite jobb genom hela kroppen.

Figaros framtida planering:

till onsdag : 10 mins promenader och ridhuset. Metacam och strech
From ons - ons: Tömkörning ca 30min. strech
ons - 10 juni: tömkörning över bommar ca 40min. strech

Om han blir friskförklarad den 10 juni kommer han få följa med ridskolehästarna ut på deras sommarbete på järflotta, en jätte hage med vatten skog och stora ängar. Han kommer då att få gå där en månad coh sen kommer jag att sätta igång honom för hösten.





Lämna en kommentar
Postat av: nicole

det såg riktigt illa ut! tur att både häst & ryttare klarade sig..

2010-05-23 @ 18:30:19
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: nicole

sv: ja tur att det inte var något värre iaf!

haha, red som en kratta i 90 klassen!! :P Sen i 1 m stannade han på sista hindret i omhoppningen eftersom han inte ritkigt såg hindret och jag hade aldelles för dålig galopp. Jag är verkligen jättearg på mig själv men men, bättre lcyak nästa gång. ;)

2010-05-23 @ 19:17:37
URL: http://nicolehartwig.blogg.se/
Postat av: sara

din planering låter klok! skönt för honom att käka lite under en tid, och kanske därav läka ut helt?



Var det emelie som gick omkull? hoppas att det gick bra!



Du skriver roligt, du borde uppdatera mer ;) :)!

2010-05-24 @ 07:36:14
URL: http://sariih.blogg.se/ridblogg

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0