Lektion med kandar

Red lektion igår och passade på att testa att rida med kandar för tränare.
Vi jobbade vidare med öppna och sluta.

Vi jobbade även slutorna i galopp på digonalen, jag var lite matt i går och seg i mina hjälper så får skylla på mig att det inte fuingerade varje gång, men när det väll började fungera så gick det bra.

Men kandaret fungerar ritkigt bra och ridläraren tyckte han var riktigt fin i traven nu, ska bara jobbas vidare på galoppen. Men har märkt att han blir mkt starkare och piggare när jag rider i grupp, galoppen blir verkligen mkt mkt svårare när han har drag hjälp. Han blir lite på tårna i gruppen och känns som ett riktigt ånglok, han frustar och låter som om han tar i för allt han är värd och vill bara springa springa springa. Det är en nyttig känsla att få rida på, man märker mkt snabbare vilka missar man som ryttare gör då.

Idag ska min systers kompis rida lite medans jag har lärlingsmöte.

Lämna en kommentar

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0