Lektion på ridskolehäst



Red återigen spirit igår kväll, det är så kul!
Han och Figge är varandras motsattser till allt. Spirit är förmodligen ridskolans högts utbildade storhäst inom dressyren. Han har varit start klar tom Msv och har ett flertal placeringar i LA.

Jag tar det igen för dem som har missat, jag har irdit Spirit mkt tidigare, innan jag köpte Figge hade jag fodervbärdat han ett ta, då får ridskola har ett sådant system.

Dock red jag han precis i början efter att jag kommit igång med ridningen efter ett litet upphåll, jag var alltså inte på topp som ryttare och kunde inte riktigt förvalta alla hans kvaliter. Vi startade ngr LA:n men gick inte så bra.

Nu när jag rider han märker jag verkligen hur mkt all träning har gett resultat. Nu kan jag rida!
Hehe det låter lite skummt, men när man fgår aha upplevelse efter aha upplevelse och faktiskt inser att man har full kroppskontroll och att allt fungerar. Man vet hur man ska parrera och kroppens muskler är startka nog för att ge en välplacerad och balanserd sitts som underlättar allt inom ridning.

mina ben och magmuskler har utvecklats ngt så enormt, så nu är jag på g igen och jag kommer med full fart :)

Lite mer information om övningarna kommer senare i ett eget inlägg.


Lämna en kommentar
Postat av: Josäfin :>

fin blogg :D



Hej :D

Kolla in nya videon: http://jossanamigo.blogg.se/2010/october/falttavlandslager-filmen-d.html#comment och säg vad du tycker :D

2010-10-28 @ 07:42:25
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan vad härligt foto:D Love it!

2010-10-28 @ 19:54:06
URL: http://evelinablomqvist.blogg.se/

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Bara jag som ser)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0